Program

2015. augusztus 26., szerda

15:00-17:15 PhD Kollokvium
Mentorok: Kelemen-Erdős Anikó - Kolos Krisztina - Szakály Zoltán
15:00–15:45 Kultúra a köbön!?- A magyar tízezer fő feletti városok kulturális imázsvizsgálata a helyi véleményformálók körében
Gombos Szandra
15:45-16:30 „Strategizing”, avagy a stratégiaalkotás vizsgálata a magyarországi autóipari beszállítók hálózatában
Magyar Mária
16:30-17:15 Innováció az egészségturizmusban
Marton Zsuzsanna

2015. augusztus 27., csütörtök

10:00-12:00 Plenáris ülés
A403-as terem
Megnyitó Beszéd
Kalló Noémi, tanszékvezető helyettes, egyetemi docens
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék
A Tudományos Szervezőbizottság üdvözlője
Bíró-Szigeti Szilvia, főszervező
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Menedzsment és Vállalatgazdaságtan Tanszék
MOK – EMOK: 20 év a marketing oktatásért és kutatásért
Kenesei Zsófia
Az EMOK elnöke
Az ismeretlen fogyasztó preferenciák – Egy kutatási hálózat fejlődéstörténete
Veres Zoltán, tanszékvezető, egyetemi tanár
Pannon Egyetem, Marketing Intézeti Tanszék
Ügyféligények a digitális világban
Keszég Attila
Senior Vice President Commercial Excellence Europe, Deutche Telekom
MTA Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottság Publikációs Nivódíjának átadása
Hetesi Erzsébet, MTA Gazdálkodástudományi Bizottság Marketingtudományi Albizottságának elnöke
Veres Zoltán, Nívódíj Bizottság elnöke
Csoporkép készítése
12:00-13:00 Ebéd
13:00-15:00 Fogyasztók a hálózatban I.
A404-es terem
Üléselnök: Bernschütz Mária
Intrinzik és extrinzik motivációk a fiatalok saját tartalomelőállításával kapcsolatosan
Bernschütz Mária
"Lájk első látásra?" - Mi inspirálja a márkák kedvelését az online térben, kis vendéglátóhelyek esetében?
Gáti Mirkó, Csordás Tamás, Markos-Kujbus Éva
"Lájkolom őket, de ennék is náluk?" - Aktivitásra buzdító kis- és középvállalati közösségimédia-tevékenyégek fogyasztói fogadtatása magyarországi vendéglátóhelyek
Markos-Kujbus Éva, Kiss Tünde, Gáti Mirkó, Csordás Tamás
"Ha több mint húszan fejtik ki, hogy jó, akkor nagy baj nem lehet vele" - A felhasználói vélemények észlelt szerepe virtuális kereskedelmi közösségekben
Markos-Kujbus Éva, Csordás Tamás, Somos Gabriella
A Glamour Napok szerepe a magyar fogyasztói kultúrában
Kelemen Zita
Élelmiszeripari termékekre vonatkozó eladáshelyi kihelyezések hatékonyságának felmérésére alkalmas módszertan fejlesztése egy közepes méretű élelmiszerboltban
Bátor Attila, Lógó Emma, Pethő Beáta, Topa Szabina, Veres Zoltán
13:00-15:00 Üzleti kapcsolatok a hálózatban I.
A405-ös terem
Üléselnök: Hetesi Erzsébet
A dinamikus együttműködési képességek hatása az együttműködések sikerességére
Vilmányi Márton, Hetesi Erzsébet
Dinamikus képességek szerepe a stratégiaalkotás hálózati megközelítésében
Magyar Mária
Üzleti kapcsolatok együttműködési szerepproblémái a változásmenedzsment tükrében
Pádár Katalin, Szalkai Zsuzsanna, Pataki Béla
Fair magatartás az üzleti hálózatokban
Piricz Noémi
A bizalom, mint értékteremtő tényező
Keszey Tamara
A kis cégek marketingje körüli tudományos hiátus okainak feltárása - avagy egy holisztikus kis- és középvállalati marketing modell
Gáti Mirkó, Simay Attila Endre
13:00-15:00 Non-business szereplők a hálózatban
A406-os terem
Üléselnök: Dinya László
Nonbusiness innovációk és versenyképesség
Dinya László
A kutatási eredmények szabadalmaztatásával és üzleti hasznosításával kapcsolatos véleménybeli különbségek egyetemi kutatók körében
Huszár Sándor, Prónay Szabolcs, Buzás Norbert
"Erasmus love: egymillió baba". Személyes- és interkulturális attitűdök és kompetenciafejlődés a külföldi tanulmányok során
Malota Erzsébet, Bogáromi Eszter
A boldogság hatása a migránsokkal szemben kialakult véleményekre
Bogáromi Eszter, Malota Erzsébet
EYOF 2017 - Önkéntesek bevonása egy európai szintű sportrendezvénybe
Eisingerné Balassa Boglárka
Olvasásnépszerűsítés online: egy online társadalmi marketingkampány eredményei
Varga Ákos, Kemény Ildikó, Markos-Kujbus Éva
15:00-15:30 Kávészünet
15:30-18:00 Fogyasztók a hálózatban II.
A404-es terem
Üléselnök: Ercsey Ida
Fogyasztói magatartás vizsgálata a közös értékteremtés tükrében
Ercsey Ida, Platz Petra
Főszerepben a fogyasztó? A service-dominant logic elmélet kritikus megközelítése
Kelemen-Erdős Anikó
A védjegyek szerepe a vásárlási döntésekben
Totth Gedeon, Hlédik Erika, Zarándné Vámosi Kornélia
A fiatalok egészségtudatossága a táplálkozási szokásaikat illetően
Kiss Virág Ágnes, Szakály Zoltán
Táplálékod legyen egészséged - élelmiszer fogyasztási szokások vizsgálata a fiatalok körében
Huszka Péter, Dernóczy-Polyák Adrienn
A környezettudatos viselkedést meghatározó egyéni tényezők elemzése, a környezeti identitás szerepének kiemelésével
Piskóti Marianna
Étkezési stílusok Magyarországon - Az evési magatartás mérési módszerei
Ercsey Ida, Dernóczy-Polyák Adrienn, Keller Veronika
15:30-18:00 Üzleti kapcsolatok a hálózatban II.
A405-ös terem
Üléselnök: Józsa László
Üzleti kapcsolatok a reklámszakmában
Seres Huszárik Erika, Józsa László
Futball-franchise rendszer felépítésének vizsgálata Magyarországon
Zsukk János Károly, Bíró-Szigeti Szilvia
Minőségtanúsító szervezetek szerepe az ellátási láncban - Élelmiszeripari tanúsítási szolgáltatások megrendelésének motivációi és a kereskedelmi láncok befolyása
Grőger Nóra, Vágási Mária
A CRM hazai gyakorlatának feltáró elemzése
Gyulavári Tamás, Agárdi Irma, Bacsek Péter
Őszinte pesszimisták? - A magyar kultúraszemélyiség a külföldiek percepciója szerint
Malota Erzsébet, Gyulavári Tamás
Az egyetemi technológia transzfert támogató 6P marketing-mix modell
Prónay Szabolcs, Buzás Norbert
Innovációs klaszterek vizsgálata a kapcsolatok tükrében – Egy kvalitatív kutatás tapasztalatai
Kovács István, Petruska Ildikó
15:30-18:00 Kutatás és hálózat
A406-os terem
Üléselnök: Piskóti István
Marketing képességek szerepe az innovációs versenyelőnyök fenntartásában
Piskóti István
A proaktív marketing hatása a piaci teljesítményre válság idejében: hazai tanulságok
Kolos Krisztina, Gyulavári Tamás
A termékattribútumokkal kapcsolatos fogyasztói preferenciák szerveződése: mikor jelennek meg tranzitív vagy intranzitív preferenciák a termékválasztásos kísérleti helyzetben?
Veres Zoltán, Tarján Tamás, Hámornik Balázs Péter
A szolgáltatás kivezetés a tarifacsomag és az ügyfél használati szokásainak figyelembe vételével
Somosi Ágnes, Kolos Krisztina
Új irodabútor termék-életgörbéjének meghatározása
Nagy Ágnes, Bíró-Szigeti Szilvia
Rivalizáló reklámok hatásainak szemmozgáskövetéses pilot vizsgálata dinamikus AOI funkció segítségével
Szabó Bálint
19:00-22:00 Vacsora

2015. augusztus 28., péntek

09:00-11:00 Fogyasztók a hálózatban III.
A404-es terem
Üléselnök: Neulinger Ágnes
Fiatal felnőttek ritualizált családi kötődései és a családtól való elszakadás dimenziói
Neulinger Ágnes, Mitev Ariel
Emlék-háló-zat
Platz Petra
A biominősítés hatása a fogyasztók érzékelésére és attitűdjére csokoládék esetén
Kiss Marietta, Kontor Enikő, Kun András
Manipulatív marketing: fogyasztói észlelések és reakciók
Gyulavári Tamás
A zsebpénz jelentése és jelentősége a 6-15 éves korosztály számára
Palotás Petra, Zsótér Boglárka
Megtakarítás és hitelfizetés a hazai családi életciklusokban
Neulinger Ágnes
09:00-11:00 Fogyasztók a hálózatban IV.
A405-ös terem
Üléselnök: Petruska Ildikó
A nulladik vásárló - Kit vezet a véleményvezető?
Koren Zsolt, Petruska Ildikó
A példaképek és a fogyasztói magatartás vizsgálata a 10-14 éves korosztály körében
Pap Katalin
Fogyasztói magatartás a fűtéstechnikai készülékek, mint magas műszaki intenzitású termékek piacán
Munkácsi Noémi
Fogyasztói magatartás network marketing rendszerekben: személyiségtípusok-, életcél-preferenciák- és világkép elemzése primer kutatással
Kiss Marianna, Berke Szilárd
Termékattribútum-preferenciák stabilitásának vizsgálata különböző komplexitású termékek esetén
Hlédik Erika, Horváth Csilla
Napjaink ételfogyasztói magatartásának ismertetése, különös tekintettel a megváltozott étkezési ritmusra és a reggeli fogyasztásra
Törőcsik Mária, Pál Eszter
09:00-11:00 Marketingkommunikáció a hálózatban
A406-os terem
Üléselnök: Simon Judit
A kapcsolat szorosság és az észlelt hasonlóság szerepe az online véleményelfogadásban és véleményformálásban
Nagy Ákos, Kemény Ildikó, Szűcs Krisztián, Simon Judit
Nyilvánosság és magánélet a mobiltelefon és a közösségi média használat tükrében
Simay Attila Endre, Gáti Mirkó
A hazai lakosság internettel kapcsolatos attitűdjei a TAM modell alapján
Fehér András, Szakály Zoltán
"Egy Lannister mindig megfizeti az adósságait - minden másra ott a Mastercard" - Az internetes mémek életút modellje
Csordás Tamás, Horváth Dóra, Mitev Ariel
A múlt emléke - a jövő referenciája?
Platz Petra, Anyalaiová Júlia, Fonnyadt Anita
09:00-11:00 A marketing oktatás módszertana
A403-as terem
Üléselnök: Horváth Dóra
Videó-produkciós projektek a marketingoktatásban
Horváth Dóra, Csordás Tamás, Mitev Ariel, Móricz Éva, Végh Zoltán, Szpisák Tamás
"Tudsz újat mondani?" Avagy a kreativitás értelmezése, a gazdasági felsőoktatásban tanuló fiatalok kreativitásának és a kreativitás fejleszthetőségének vizsgálata
Szántó Szilvia, Harsányi Dávid
Magyar felsőoktatás nemzetközi szemmel - a külföldi hallgatók intézményválasztását befolyásoló tényezők vizsgálata egy hazai egyetem példáján
Révész Balázs, Révészné Kocsis Eszter
Marketing mesterszak hallgatói szemmel
Molnár László, Papp Adrienn, Piskóti István, Molnárné Konyha Csilla
11:00-11:30 Kávészünet
11:30-12:00 EMOK Közgyűlés
A403-as terem
12:00-12:30 Konferencia zárása - Best Paper Díj átadása
A403-as terem
12:30-13:30 Ebéd